Венцислав Венев, БТС: Уникалният, бутиков, планински туризъм е бъдещето на България

by | Nov 21, 2023 | Uncategorized | 0 comments

София. България е една малка територия с изключително голямо разнообразие и това е нашето богатство. Точно там трябва да акцентираме своето внимание, а не към ол-инклузив, където имаме съвсем малка принадена стойност и тя в повечето случаи отива в чужбина. Трябва да се акцентира върху уникалния, бутиков, планински туризъм в България. Това каза Венцислав Венев, председател на Българския туристически съюз, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria с водеща Роселина Петкова.

Тази година се навършват 57 години от създаването на Националното движение „Опознай България – 100-те национални туристически обекта“, което е емблематично за Българския туристически съюз и уникално, не само за Европа, но и в световен мащаб. Регистрираните участници със златни значки от септември 2022 година до 31 август 2023 година тази година са 332 души.

Една от важните инициативи, по които в момента се работи е дигитализирането на структурата на БТС, за да има ясна статистика колко са почитателите и истинските членове на Българския туристически съюз. Туристическите дружества, членуващи в БТС в цялата страна към настоящия момент са 136, сподели Венцислав Венев.

На въпроса какви са предизвикателствата пред дигитализацията събеседникът каза, че „една дигитализация изисква доста сериозен творчески ресурс, а и финансов“. „В момента търсим партньори, с които да разработим тази идея, но все още сме на ниво идейна фаза, като се надяваме съвсем скоро да има конкретни стъпки за дигитализиране на много от маршрутите, за да могат туристите съвсем достъпно и лесно да разбират какви инициативи се провеждат в различни части на нашата страна, какви маршрути са достъпни и с каква трудност са те“.

„От три месеца вече БТС е със статут на национално представените организация по смисъла на Закона за физическото възпитание и спорта. Този статут означава, че нашите членове – туристическите дружества – имат възможност да кандидатстват и да участват в програмите на регионалните и националните институции. Разбира се, ние все още нямаме опита за участие в тези програми, който имат другите организации (основно спортни). Ние тепърва прохождам в това отношение“.

Към „Националното движение 100-те национални обекта“ има изключително голям интерес от страна на българските туристи, каза още Венев. Около 25-30 000 туристи обикалят туристическите обекти, като всяка година новите туристи са между 15 и 17 000. За сега тази цифра варира в тези граници, но тази година, благодарение на инициатива за дигитализация, която БТС реализира със свои партньори, този брой вероятно ще бъде значително увеличен.

„Ние дигитализираме така известната книжка на 100-те национални обекта и вече имаме дигитален паспорт, в който туристите могат да поставят дигитален печат, като той се приравнява на хартиения, като все пак се запазва и традиционната книжка и марките“.

Увеличаването на инвестициите в обектите на БТС е трудно да се предвиди, защото до момента изцяло се работи със собствени средства, като донорите и спомоществувателите на съюза са малко на брой, а сумите, които се даряват са малки. Всичко останало се прави с приходи, които се реализират от дейността на БТС, каза гостът.

„Без държавна подкрепа не може да се прави високопланински туризъм. Това трябва да е ясно на всеки държавен служител. Ние сме направили всичко за нашите курорти – летни и зимни – създаваме условия, обръщаме внимание, но бъдещето на България, туризмът на България не е в ол-инклузив, а в уникалния туризъм, който може да бъде предложен от нашите планини, не само във високата планина, а и в планините, горите и всички забележителности в България“.

Материалът Венцислав Венев, БТС: Уникалният, бутиков, планински туризъм е бъдещето на България е публикуван за пръв път на Bgtourism.bg – Най-важното от туризма!.

Written By

About the Author: Maria Ivanova

Maria Ivanova is the Chief Revenue Officer at HSM Bulgaria, bringing over 20 years of expertise in hospitality management and revenue optimization. Her strategic insights and leadership have been instrumental in driving success for numerous partner hotels. Maria is passionate about leveraging technology and data-driven strategies to enhance hotel performance and guest satisfaction.

Related Posts

Хотел в България посреща гостите си с огромна коледна бисквитена къщичка

Хотел в България посреща гостите си с огромна коледна бисквитена къщичка

Банско. Хотел в България от 18 години посреща своите гости за Коледните и Новогодишни празници с огромен и впечатляващ десерт – Коледна бисквитена къщичка. За посрещането на 2024 година Kempinski Hotel Grand Arena Bansko запази традицията си и отново реализира...

read more

Стартира уникален детски конкурс за рисунка „Билките оживяват чрез децата“

Шумен. Инициативата е организирана от „Магията на българската роза“ ООД и цели не само да създаде мост между децата и природата, но и да съчетае силата на приказките, редом с детското творчество. Конкурсът предоставя рядката възможност за деца между 5 и 7 години да...

read more

Предстои организиране на роуд шоу за български туроператори в Йордания

Аман. Предстои организиране на роуд шоу за български туроператори в Йордания. Това стана ясно след среща на посланика на България в Йордания Метин Казак с д-р Абдул Разак Арабият – изпълнителен директор на Борда по туризъм на Йордания. Средно около 10 000 български...

read more

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *