Кипър завършва туристическото лято с над 85% заетост на хотелите

by | Oct 29, 2023 | Uncategorized | 0 comments

Никозия. Кипър завършва октомври, последния месец от туристическото лято, с висока за сезона заетост от над 85% на хотелите, съобщи БНР, цитирайки Кипърската хотелиерска асоциация. В същото време за зимния период, а и в по-дългосрочен план, страната губи втория си по важност и големина туристически пазар – израелския.

Кипърският туризъм е сериозно засегнат от кризата в Израел, която променя плановете и очакванията му за следващите месеци, каза днес заместник-министърът на туризма Костас Кумис.

Силният отрицателен ефект от кризата в региона върху сектора се посочва и в доклад на финансовия министър Макис Керавнос до президента Никос Христодулидис.

Росица Христова, Екзотик Холидей: Човек трябва поне веднъж в живота си да види Исландия (снимки+видео)

Съседната страна бе вторият по значение пазар за Кипър, след Великобритания, като много съществено допринесе за запълване на празнината след загубата на руските туристи заради войната в Украйна.

До края на септември туристическите пристигания в Кипър надхвърлиха 3,1 млн., което е с 24% повече, отколкото миналата година.

Само туристите от Израел в този период достигнаха 370 000 души, като през септември бе отчетено впечатляващото им увеличение с 63% на годишна база, съобщи заместник-министърът.

За периода октомври – декември Кипър очакваше близо 150 000 израелски гости, двойно повече отколкото през същия период миналата година, и над 20 полета всяка седмица.

Материалът Кипър завършва туристическото лято с над 85% заетост на хотелите е публикуван за пръв път на Bgtourism.bg – Най-важното от туризма!.

Written By

About the Author: Maria Ivanova

Maria Ivanova is the Chief Revenue Officer at HSM Bulgaria, bringing over 20 years of expertise in hospitality management and revenue optimization. Her strategic insights and leadership have been instrumental in driving success for numerous partner hotels. Maria is passionate about leveraging technology and data-driven strategies to enhance hotel performance and guest satisfaction.

Related Posts

Хотел в България посреща гостите си с огромна коледна бисквитена къщичка

Хотел в България посреща гостите си с огромна коледна бисквитена къщичка

Банско. Хотел в България от 18 години посреща своите гости за Коледните и Новогодишни празници с огромен и впечатляващ десерт – Коледна бисквитена къщичка. За посрещането на 2024 година Kempinski Hotel Grand Arena Bansko запази традицията си и отново реализира...

read more

Стартира уникален детски конкурс за рисунка „Билките оживяват чрез децата“

Шумен. Инициативата е организирана от „Магията на българската роза“ ООД и цели не само да създаде мост между децата и природата, но и да съчетае силата на приказките, редом с детското творчество. Конкурсът предоставя рядката възможност за деца между 5 и 7 години да...

read more

Предстои организиране на роуд шоу за български туроператори в Йордания

Аман. Предстои организиране на роуд шоу за български туроператори в Йордания. Това стана ясно след среща на посланика на България в Йордания Метин Казак с д-р Абдул Разак Арабият – изпълнителен директор на Борда по туризъм на Йордания. Средно около 10 000 български...

read more

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *