Албена. Стартиралата програма на Министерството на туризма за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини е възможност, с която да върнем доверието на чуждестранните туроператори към България. За съжаление, назад във времето имаше немалко политически решения, които доведоха до охлаждане на отношението им към дестинацията, от което се възползваха главните ни конкуренти Турция, Гърция, Тунис, Египет. Затова е важно всички да подходим мотивирано и снеобходимото внимание към тази възможност. Министерството подаде ръка, в опит да събере на едно място интересите на всички заинтересовани страни – общини, туроператори и оператори на летища. Сега е наш ред да покажем, че можем да застанем зад общата кауза, популяризирайки родния туристически продукт на основните ни довеждащи пазари. Това каза Красимира Стоянова, изпълнителен директор на “Албена Тур” ЕАД. По думите й, подобна инициатива е крайно необходима, тъй като България губи своята конкурентоспособност на фона на агресивните рекламни кампании на аналогични дестинации. “Цифрите го доказват – българските хотелиери все още не могат да достигнат нивата на заетост от предепидемичната 2019 година, докато техните колеги на юг и изток устойчиво ги надминават”, допълва тя.

“Ключов момент в програмата е идеята за публично-частното партньорство, което от една страна ще мултиплицира инвестираните от държавата 5 млн. лв., но също така ще даде шанс реалният изпълнител на рекламните дейности да бъде не някоя българска фирма, а самият туроператор. Именно той познава своите клиенти, знае методите и каналите, които ще ги накарат да купят ваканция в България, и не на последно място – мотивиран е да търси ефективност, защото това ще покрие до голяма степен поетия риск на заявените чартърни седалки. Крайно време беше да излезем от порочния кръг, в който публичният ресурс на министерството за реклама се харчеше без особена прозрачност и с твърде спорни резултати. Сега контролът ще бъде многопластов, от всички участващи страни, което вярвам ще донесе необходимите ползи”, каза още тя.

Според Красимира Стоянова програмата дава възможност на всички общини да придобият популярност зад граница. “Регионът на българското Черноморие е толкова богат на природа, култура, кулинария, на уникални преживявания, които оставят траен отпечатък в съзнанието на гостите. Именно това е добавената стойност, която ще ни позволи да разширим летния сезон извън най-горещите месеци от годината, в които красивите ни плажове така или иначе са магнит за туристи от цял свят. Сега е моментът да разкрием пред света тайните на митична Странджа, богатствата на Култура Варна, древността на култура Хаманджия,целителната сила на минералната вода, на лечебната кал от Варненското езеро и Балчишката тузла, дивата природа на приморска Добруджа”, завършва тя.

Материалът Красимира Стоянова, Албена Тур: Програмата на МТ за финансиране на маркетингови дейности ще върне доверието на чуждестранните туроператори към България е публикуван за пръв път на Bgtourism.bg – Най-важното от туризма!.