Министър Динкова проведе работна среща с представители на туристическия бранш и общините за предстоящия зимен сезон
София. Министерството на туризма и големите зимни курорти започват подготвянето на промени, за да се стимулират модернизацията и конкурентоспособността в сектора. Те ще бъдат съсредоточени около основните проблеми, които засягат курортите през последните 10 години, които пречат на реалното позициониране на България на световните туристически пазари. Ще се обмислят реални предложения относно подобряване и обновяване на инфраструктурата, както и пътните табели, които да указват пряко маршрутите към курортите. За това се договориха на поредната трета среща министърът на туризма Зарица Динкова с туристическия бранш и местните власти. На срещата присъстваха представители на ски курортите в Банско, Пампорово, Витоша и Рила.
Предприети са всички необходими действия за подготовката на зимния сезон 2023-2024 г, стана ясно по време на работната среща. Според предварителните данни се очакват туристи от Румъния, Гърция, Турция, Северна Македония, Турция, Великобритания, Германия и Италия. За да се повиши броя на туристите тази година рекламната кампания на зимния туризъм започна още през октомври, като с нея бяха обхванати най-важните международни пазари, както и вътрешния пазар. Работи се и в посока на обхващане на т. нар. крила на сезона, чрез повишаване на интереса и към специализираните видове туризъм, които могат да се практикуват в рамките на цялата година, докато все още няма подходящи условия за ски и зимни спортове.
„Важно е да обединим усилия и да направим необходимото за протичането на един безпроблемен зимен сезон. Министерството на туризма подкрепя усилията на всички представители на туристическия бизнес, които работят за утвърждаване името на България като сигурна дестинация.“, заяви министър Динкова. Тя поясни, че целта е да се наложи асоциирането на страната ни с определена „запазена марка“ за сигурност, качество и гостоприемство.
За предстоящия зимен сезон ще се реализират поредица инициативи за позициониране и популяризиране на Бранд България. Министерството на туризма ще подкрепи световната купа по сноуборд в Пампорово през януари и световната купа по ски алпийски дисциплини през февруари в Банско. Провеждането на тези спортни събития могат да се превърнат в силни маркетингови инструменти за популяризиране на зимния туризъм в страната, и като цяло – за Бранд България. Предвиждат се и серия от международни изложения във Испания, Германия, Великобритания, Португалия, Франция и др
Материалът Министерството на туризма и големите зимни курорти започват подготвянето на промени, за да се стимулират модернизацията и конкурентоспособността в сектора е публикуван за пръв път на Bgtourism.bg – Най-важното от туризма!.