Министерството на туризма прави реформа на парите за маркетинг и реклама, чрез новата схема ще бъдат отстранени посредниците

by | Sep 25, 2023 | Uncategorized | 0 comments

Туристическото ведомство обяви, че ще се осигури прозрачност чрез новата програма за подпомагане на черноморските общини чрез реклама, ще се работи в партньорство с местните власти

София. Министерството на туризма отвори за кандидатстване Процедура „Програма за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини в България“. Общият размер на средствата за изпълнение на Процедурата е в размер на 5 000 000 лв., финансирани от държавния бюджет, посредством бюджета на Министерството на туризма.

Иван Грошев: Програмата за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини е неотложна за България

Целта на програмата е да увеличи конкурентоспособността на туристическата индустрия. „С тази програма правим реформа на парите за маркетинг и реклама на българския туризъм –  ще бъдат отстранени посредниците, ще осигурим прозрачност и ще работим в партньорство с местните власти.“, съобщи пред журналисти министърът на туризма Зарица Динкова, цитирана от БТА.

Държавните инвестиции в туризма се обединяват с местната власт и бизнеса. Сега 70 процента от парите в бранша идват от морския туризъм, уточни Динкова. Смятаме обаче да разширим този модел, като го разработим според спецификите на регионите и вида туризъм, каза още министърът на туризма.

Новата Програма за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини е стъпка в правилната посока за българския туризъм

Държавните пари, дошли от парите на данъкоплатеца и вкарани в реклама за туризма, който храни десетки хиляди семейства, могат да бъдат умножени. Марияна Кордова, началник на политическия кабинет на Министерството на туризма,  каза че търсим качествено нов подход в разпределението на парите за реклама Предлагаме проектен принцип за  кандидатстването за  средствата за маркетинг и реклама. Търсим начин за разширение на активния туристически сезон по Черноморието. Ще работим  на пазари като Германия, Полша Унгария, скандинавските страни и Великобритания, допълни Кордова.

От туристическото ведомство посочиха, че бюджетът на един проект не може да надхвърля 400 000 лева. Финансовата помощ, която се отпуска по Процедурата, е 60% от общия размер на бюджета на проекта. Останалите 40% от финансирането за изпълнение на проекта, следва да бъдат осигурени под формата на собствено съфинансиране от бенефициента.

Потенциални бенефициенти по Процедурата са следните общини: Аврен, Аксаково, Балчик, Белослав, Бургас, Бяла (Варненска област), Варна, Вълчи дол, Девня, Добрич-град, Долни чифлик, Дългопол, Каварна, Малко Търново, Несебър, Поморие, Приморско, Суворово, Царево, Шабла и Созопол.

Допустими партньори по Процедурата са структурите на местната администрация от целевия район, туроператори, които използват въздушни превозвачи с валиден оперативен лиценз за изпълнение на чартърни полети до Република България с цел туризъм и оператори на граждански летища за обществено ползване в Република България.

Документите за кандидатстване и информация са достъпни на следния интернет адрес: https://enims.egov.bg/bg/s/Procedure/Info/4d494a0c-6cb0-4ab9-970c-ed0a9ac5640f. Процесите по оценка и комуникация с кандидатите, ще се извършват изцяло в електронна среда, чрез Системата за управление на националните инвестиции (СУНИ).

Срокът за изпълнение на проектите не може да бъде по-дълъг от 12 месеца.

Краен срок за кандидатстване – 16.30 ч. на 27.11.2023 г. Срокът за оценка на проектите е 30 дни, но може да бъде съкратен.

Материалът Министерството на туризма прави реформа на парите за маркетинг и реклама, чрез новата схема ще бъдат отстранени посредниците е публикуван за пръв път на Bgtourism.bg – Най-важното от туризма!.

Written By

About the Author: Maria Ivanova

Maria Ivanova is the Chief Revenue Officer at HSM Bulgaria, bringing over 20 years of expertise in hospitality management and revenue optimization. Her strategic insights and leadership have been instrumental in driving success for numerous partner hotels. Maria is passionate about leveraging technology and data-driven strategies to enhance hotel performance and guest satisfaction.

Related Posts

Хотел в България посреща гостите си с огромна коледна бисквитена къщичка

Хотел в България посреща гостите си с огромна коледна бисквитена къщичка

Банско. Хотел в България от 18 години посреща своите гости за Коледните и Новогодишни празници с огромен и впечатляващ десерт – Коледна бисквитена къщичка. За посрещането на 2024 година Kempinski Hotel Grand Arena Bansko запази традицията си и отново реализира...

read more

Стартира уникален детски конкурс за рисунка „Билките оживяват чрез децата“

Шумен. Инициативата е организирана от „Магията на българската роза“ ООД и цели не само да създаде мост между децата и природата, но и да съчетае силата на приказките, редом с детското творчество. Конкурсът предоставя рядката възможност за деца между 5 и 7 години да...

read more

Предстои организиране на роуд шоу за български туроператори в Йордания

Аман. Предстои организиране на роуд шоу за български туроператори в Йордания. Това стана ясно след среща на посланика на България в Йордания Метин Казак с д-р Абдул Разак Арабият – изпълнителен директор на Борда по туризъм на Йордания. Средно около 10 000 български...

read more

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *