4,7 милиона нощувки във Варна и курортите от началото на годината

by | Sep 28, 2023 | Uncategorized | 0 comments

Варна. 34% ръст на полските туристи отчитат през тази година в морската столица, съобщи пред БНР Соня Георгиева, директор на Дирекция „Туризъм“ в Община Варна.

Основните туристически пазари в региона са румънският (с 22 % повече туристи спрямо 2019-а) и българският – с ръст от 6,71 %.

Във Варна и курортите от началото на годината до края на юли има 9-процентов ръст на туристите в сравнение с миналата година, а в сравнение с 2019-а са достигнати 70 процента от тогава регистрираните туристи, допълни Георгиева.

Тя посочи, че приходите от туризъм за същия период са рязко увеличени – от над 77 милиона лева през 2019-а, сега до края на юли приходите са 193 406 000. Увеличен е и средният престой на туристите. Досега той е 5,22 дни, докато през миналата година е бил 4,31 дни.

„Все още не можем да възстановим пазар „Германия“, който беше винаги на първо място. От ковид пандемията не може да се възстанови този пазар, тъй като той се влияе от всичко – информацията по медиите за войната между Русия и Украйна и пострадалото Черноморие“, допълни Георгиева. Въпреки това е отчетен ръст от 4,44 % на германския пазар спрямо нивото от 2022 г. „Това е увеличение, макар и ниско“, каза още тя.

Реализираните нощувки за 2023 г. са 4 685 600 – българските туристи са направили 746 071, а чужденците – близо 4 милиона.

3 379 са били местата за настаняване през тази година при 2 456 през 2022-ра. „Това са преди всичко апартаменти за гости и стаи за гости.  Ковид пандемията промени търсенето на потребителите“, допълни Георгиева. 714 са регистрираните апартаменти и стаи за гости през миналата година.

Материалът 4,7 милиона нощувки във Варна и курортите от началото на годината е публикуван за пръв път на Bgtourism.bg – Най-важното от туризма!.

Written By

About the Author: Maria Ivanova

Maria Ivanova is the Chief Revenue Officer at HSM Bulgaria, bringing over 20 years of expertise in hospitality management and revenue optimization. Her strategic insights and leadership have been instrumental in driving success for numerous partner hotels. Maria is passionate about leveraging technology and data-driven strategies to enhance hotel performance and guest satisfaction.

Related Posts

Хотел в България посреща гостите си с огромна коледна бисквитена къщичка

Хотел в България посреща гостите си с огромна коледна бисквитена къщичка

Банско. Хотел в България от 18 години посреща своите гости за Коледните и Новогодишни празници с огромен и впечатляващ десерт – Коледна бисквитена къщичка. За посрещането на 2024 година Kempinski Hotel Grand Arena Bansko запази традицията си и отново реализира...

read more

Стартира уникален детски конкурс за рисунка „Билките оживяват чрез децата“

Шумен. Инициативата е организирана от „Магията на българската роза“ ООД и цели не само да създаде мост между децата и природата, но и да съчетае силата на приказките, редом с детското творчество. Конкурсът предоставя рядката възможност за деца между 5 и 7 години да...

read more

Предстои организиране на роуд шоу за български туроператори в Йордания

Аман. Предстои организиране на роуд шоу за български туроператори в Йордания. Това стана ясно след среща на посланика на България в Йордания Метин Казак с д-р Абдул Разак Арабият – изпълнителен директор на Борда по туризъм на Йордания. Средно около 10 000 български...

read more

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *