Браншът търси начини да компенсира липсата на туристи от Израел

by | Oct 22, 2023 | Uncategorized | 0 comments

София. Туристическият бранш ще търси начини да компенсира израелския пазар след военните действия в Близкия изток, съобщи БНР.

Израелските туристи пристигат у нас за зимен, СПА и хазартен туризъм и са важен пазар за туристическия продукт на България. Те са впечатлени от българската природа и климат и оценяват страната ни като спокойна и сигурна дестинация, посочват експерти. Туристите от Израел са на 4-то място по брой регистрации с поне една нощувка у нас от януари до юни тази година – малко над 82 хиляди, като бележат ръст спрямо същия период на миналата година с 64%.

През миналата година те са били повече от 152 хиляди като за сравнение през 2019 година преди пандемията те са били близо 200 хиляди, сочат данните на министерството на туризма.

Ведомството вече обмисля накъде да насочи рекламната си кампания, за да компенсира този пазар. Павлина Илиева от Обединение „Бъдеще за туризъм“ заяви:

„И ако колегите от хотелиерския бизнес направят някакво бързо пренасочване в рекламите си съответно към пазар „България“, защото това е най-бързото нещо, което може да се направи, а едновременно с това със съседните наши държави, които традиционно, така или иначе, пристигат и са наши гости през зимата“

Всеки пазар има своята специфика и е трудно да се каже как директно един пазар може да бъде компенсиран, посочи д-р Даниела Стоева от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти:

„Един пазар като Турция бил могъл да бъде добър регулатор, ако, разбира се, се направят необходимите мерки да се улесни достъпът на турски граждани в България по отношение на визите“.

Иван Грошев от Асоциацията на агенциите за входящ туризъм допълва:

„По-скоро трябва да се търси активност на съществуващите пазар, за да можем да увеличим обема от тях, за да можем да компенсираме донякъде очаквания и логичен спад на пазар „Израел“.

Материалът Браншът търси начини да компенсира липсата на туристи от Израел е публикуван за пръв път на Bgtourism.bg – Най-важното от туризма!.

Written By

About the Author: Maria Ivanova

Maria Ivanova is the Chief Revenue Officer at HSM Bulgaria, bringing over 20 years of expertise in hospitality management and revenue optimization. Her strategic insights and leadership have been instrumental in driving success for numerous partner hotels. Maria is passionate about leveraging technology and data-driven strategies to enhance hotel performance and guest satisfaction.

Related Posts

Хотел в България посреща гостите си с огромна коледна бисквитена къщичка

Хотел в България посреща гостите си с огромна коледна бисквитена къщичка

Банско. Хотел в България от 18 години посреща своите гости за Коледните и Новогодишни празници с огромен и впечатляващ десерт – Коледна бисквитена къщичка. За посрещането на 2024 година Kempinski Hotel Grand Arena Bansko запази традицията си и отново реализира...

read more

Стартира уникален детски конкурс за рисунка „Билките оживяват чрез децата“

Шумен. Инициативата е организирана от „Магията на българската роза“ ООД и цели не само да създаде мост между децата и природата, но и да съчетае силата на приказките, редом с детското творчество. Конкурсът предоставя рядката възможност за деца между 5 и 7 години да...

read more

Предстои организиране на роуд шоу за български туроператори в Йордания

Аман. Предстои организиране на роуд шоу за български туроператори в Йордания. Това стана ясно след среща на посланика на България в Йордания Метин Казак с д-р Абдул Разак Арабият – изпълнителен директор на Борда по туризъм на Йордания. Средно около 10 000 български...

read more

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *